Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  برند چيست؟ برند چيست؟

خدمات ثبتی محمد

برند چيست؟

برند چيست؟

همه ما بارها با واژه برند (brand) مواجه شده ايم. چه در زمان ثبت شركت، چه راه اندازي يك كسب و كار و يا حتي براي شروع يك فعاليت فردي همه درباره برند و برند سازي صحبت مي كنند. اما واقعا برند چيست و چرا ثبت برند اهميت دارد؟

برند واژه لاتين علامت تجاري يا نشان تجاري است. برند در واقع علامتي است كه به وسيله آن شركت ها، سازمان ها، افراد و در كل مشتريان و جامعه يك شركت، حرفه، فرد و يا تخصص را با آن علامت مي شناسند. بيشتر از اينكه برند يك نام ، طرح يا علامت ساده باشند، برند يك احساس شناخت است كه قابليت تشخيص محصولات و خدمات يك كسب و كار را چه در قالب حقيقي و چه در قالب حقوقي به مشتريان مي دهد.

بنابراين برند يا علامت تجاري در ذهن زندگي مي كند و با انديشه و ذهن افراد سر و كار دارد. برند در ذهن همه كساني كه آن را تجربه مي كنند زندگي مي كند. كليه كارمندان، سرمايه گذاران، رسانه ها و مهم تر از همه مشتريان زماني كه از محصول و يا خدمتي استفاده مي كنند آن را با برندي كه دارد مي شناسند و تصوير اين برند است كه در ذهن آنها نقش مي بندد. به زبان ساده برند درك و انديشه محصولات ما در ذهن مشتريان است.

نام تجاري يا برند شما با ارزش ترين دارايي شركت شما است.

علي رغم ماهيت نا محسوسي كه دارد، علامت تجاري ابزاري تجاري است كه ارزش تجارت با تكيه بر آن رشد مي كند و رو به پيشرفت خواهد بود. كافي است به علائم تجاري مانند كوكاكولا، اپل، دونات و غيره فكر كنيد تا اهميت اين برندها را براي شركت هاي آنها درك كنيد. مثلا شما وقتي مي خواهيد يك گوشي تلفن همراه با كيفيت بالا را به دوستان خود معرفي كنيد تقريبا غير ممكن است كه به اپل نيانديشيد.

به دست آوردن اين دارايي ارزشمند كار ساده اي نيست. مثلا اپل يا كوكاكولا براي رسيدن برندشان به اين شهرت سال ها سرمايه گذاري كرده اند، تبليغات و زمان زيادي صرف كرده اند و هزينه هاي هنگفتي را ممكن است ناديده گرفته باشند. بنابراين عاقلانه است كه سازمان و يا نهادي وجود داشته باشد كه از اين نام تجاري يا برند محافظت كند. اينجاست كه ثبت برند اهميت پيدا مي كند.

عدم ثبت برند درست مانند اين است كه شما زميني را بدون ثبت سند آن و به نام زدن آن شروع به ساخت كنيد. تصور كنيد كه در ادامه راه فرد و يا افرادي شروع به ادعا كردن براي مالكيت ملك بكنند. يا حتي دارايي هايي از شما را از اين ملك براي خود تصاحب كنند. حال شما به چه شكل مي توانيد دارايي خود را ثابت كنيد؟

سازمان جهاني وايپو (wipo) سازماني است كه طبق توافقنامه مادريد براي ثبت جهاني برند فعاليت مي كند و از برند هاي ثبت شده به صورت كاملا جدي حمايت مي كند. اين وظيفه در ايران بر عهده سازمان مالكيت معنوي است.

بنابراين قبل از هر گونه تبليغات براي ساختن برندي خوش نام و معتبر بايد اول اطمينان يابيد كه برند شما در سازمان مالكيت معنوي ايران ثبت شده باشد. افرادي مي توانند برند بين المللي ثبت كنند كه ابتدا برندشان در كشور خودشان به ثبت رسيده باشد.  ثبت برند اجازه سو استفاده از برند را از بين مي برد و يك دارايي واقعي و ارزشمند را براي شركت و يا شخص شما ايجاد خواهد كرد. بدون تردي لازمه اول برند سازي نيز ثبت برند است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/12 ساعت: ۱۱ توسط:sabtsherkat20 :